|
Usability |
|
|
|
Introduktion
Usability er en række metoder til at forbedre websteders brugervenlighed. På dette kursus kommer du til at arbejde både praktisk og teoretisk med metoder, som du kan tage i anvendelse, så snart kurset er slut.
Hvis brugertest bliver en del af webarbejdet internt i virksomheden, vil det både på kort og lang sigt styrke websitets effektivitet enormt.
Kursets form
Kurset holdes i din virksomhed eller organisation. Det gennemføres med brug af computere.
Formen indledes med en præsentation af usability på et par timer. Derefter går vi over til at planlægge, gennemføre og afrapportere brugertest i små grupper.
Hvad indeholder kurset?
- Introduktion til usability-faget
- Typiske brugervenlighedsproblemer
- Overblik over forskellige usability-metoder
- Tilrettelæggelse af en tænke højt-test
- Planlægning af opgaver
- Alle deltagere prøver at være bruger, testleder og observatør
- Afrapportering af usability-resultater
- De bedste bøger, blogs og websites om brugervenlighed
Hvad kan du efter kurset?
- Planlægge, gennemføre og afrapportere en usability-test (tænke højt-test)
- Vælge den bedste usability-metode til et givent problem
- Anvende retningslinier for brugervenlighed (usability guidelines)
Kursusmateriale
- Indbundet mappe med artikler, skemaer og referencemateriale
- Udskrift af PowerPoint-præsentation
- Litteraturliste
- Linksamling
Hvem bør deltage?
- Webredaktører
- Webdesignere
- Informationsmedarbejdere og indholdsleverandører
- Marketingchefer og -assistenter
- Alle, der arbejder som del af et webteam
Varighed
Et 'Journalistik på nettet'-kursus varer cirka 8 timer (inkl. frokost og pauser) eller efter aftale.
Pris
Underviser
Underviser er journalist og webkonsulent Børge Kristensen.
Praktiske forhold
Se Kursusbetingelser angående praktiske forhold, aflysning mv.
Bestil kurset
Kontakt Børge Kristensen for at bestille kurset og aftale dato.
|