|
Brugertest |
|
|
|
Introduktion
En tredjedel af alle de handlinger, brugerne forsøger at gøre på nettet, ender med, at de må opgive. Ved hjælp af brugertest kan du fjerne forhindringerne for, at dit website når sine mål, hvadenten det er salg, service eller kommunikation.
Fordele
- En masse ideer til konkrete forbedringer, der forbedrer sitets brugervenlighed
- Du bygger beslutninger om websitets opbygning på research - ikke på smag
- Du får målbare resultater, du kan bruge ved før/efter-sammenligninger eller sammenligninger med konkurrenternes websites
Hvilke emner omfatter brugertesten?
- Forsiden af websitet
- Forståelse af menupunkter og navigation
- Konkret brug af sitet (bestilling, tilmelding, download, søgning, log ind osv.)
- Brugerens subjektive tilfredshed med sitet
- Sammenligning med konkurrenter
... samt efter aftale.
Hvad du får
- 25-50 siders overskuelig og rigt illustreret rapport
- 5 indbundne eksemplarer af rapporten i farver
- PDF-fil
- Executive summary
- Prioriterede anbefalinger
- Original spørgeguide, så testen kan gentages, fx efter en relancering
- Møde med mundtlig gennemgang af resultater og anbefalinger
Pris
Prisen for en brugertest afhænger bl.a. af antallet af brugere, deres geografiske placering, sitets kompleksitet og dine ønsker til afrapportering. Men normalt kan vi lave en brugertest med 5 brugere (ekskl. rekruttering og honorar til brugerne) for 56.000 kr. ekskl. moms.
Bestil
Kontakt Børge Kristensen for at høre mere om usability-test.
|